TWARZ

TWARZ

Jak zorganizować poranek, gdy zaśpisz

Jak zorganizować poranek, gdy zaśpisz

Każdej z nas na pewno nie raz zdarzyła się sytuacja, gdy budzik odmówił posłuszeństwa i od momentu wstania do wyjścia z domu zostało jedynie kilkanaście minut. W panice i pośpiechu, robiąc kilka rzeczy jednocześnie, bardzo trudno jest dobrze się zorganizować i zdążyć ze wszystkim, co zwykłyśmy robić codziennie przy porannych przygotowaniach. Dlatego zamiast stresować się i zastanawiać, co nam się uda, a z czym się nie wyrobimy, warto zawczasu przygotować sobie plan działania, z którego możemy skorzystać, gdy już przydarzy się nam nie wstać na czas.

Bez paniki!

Przede wszystkim – nie daj się wyprowadzić z równowagi. To trudne do zrobienia, jednak pamiętaj, że w pośpiechu stres nie jest twoim sprzymierzeńcem i często sprawia, że wykonanie niektórych czynności zajmuje więcej czasu. Dlatego jedyne, co ci pozostało, to pogodzenie się z zaistniałą sytuacją i szybkie pobiegnięcie do łazienki.

  1. Spokojnie umyj zęby i twarz.
  2. Żeby nie marnować czasu na osobne nakładanie kremu, a następnie podkładu, sięgnij po beauty balm, który jednocześnie nawilży, wygładzi i ujednolici cerę. Warto mieć taki krem zarówno na swojej półce w łazience, jak i w torebce, gdyż bardzo łatwo dokonać nim poprawek w środku dnia.
  3. Zaoszczędzone w ten sposób kilka minut możesz wykorzystać na szybkie wytuszowanie rzęs.
  4. Jeżeli twoje włosy wymagały umycia, na co nie masz teraz czasu, potraktuj je suchym szamponem i po prostu zwiąż w kucyk. Jeśli natomiast jesteś posiadaczką krótkich włosów, wymagających układania, zwilż je lekko wodą, a po ułożeniu fryzury użyj lakieru, który wchłonie nadmiar sebum.
  5. Przed wyjściem z łazienki zerknij jeszcze szybko w lustro, żeby upewnić się, czy z pośpiechu nie zostawiłaś na twarzy smug lub nie rozmazałaś tuszu w kąciku oka i już możesz iść się ubierać.

Warto być przygotowanym

Jeżeli planujesz codziennie wieczorem, co założysz następnego dnia, problem wyboru ubrań masz z głowy. Jeśli natomiast nie jesteś aż tak dobrze zorganizowana, powieś wcześniej w swojej szafie bluzkę i spódnicę, w których nie chodzisz zbyt często, a które mogą pełnić rolę „zapasowego” stroju, na wypadek, gdy zdarzy ci się zaspać.

Zrób listę najważniejszych rzeczy

Spisz przedmioty, które musisz mieć przy sobie, wychodząc z domu (np. klucze od mieszkania, telefon, portfel) i przypnij taką listę w przedpokoju. Teraz może Ci się wydawać, że będziesz o wszystkim pamiętać, jednak w stresie łatwo jest coś pominąć. Szybkie zerknięcie na ten spis pozwoli uniknąć sytuacji, w której zapomnisz kluczyków do samochodu i będziesz musiała po nie wracać, tracąc dodatkowy czas.

Najpierw śniadanie, później kawa

Poranny posiłek jest najważniejszym w ciągu dnia, dlatego musisz wyegzekwować na niego chociażby 5 minut, nawet kosztem spóźnienia. Dobrą opcją jest wtedy zjedzenie płatków z mlekiem lub jogurtem. Kawę wypij koniecznie dopiero po zjedzeniu śniadania, gdyż wypicie jej na pusty żołądek, w połączeniu ze stresem porannego pośpiechu, na pewno poskutkuje bólem brzucha.